torsdag den 25. september 2008

Ayers Rock og Olgaerne

Jeg har været ved Ayers Rock som også ligger i midten af Australien. Vi skulle køre i 4 timer fra Alice Springs for at komme til Ayers Rock. Ayers Rock er en kæmpe klippe som er 3,6 kilometer lang og 348 meter høj og og 9, 4 kilometer i omkreds og 600 millioner år gammel. Vi har set solnedgangen to gange og solopgang hvor vi skulle tidligt op om morgenen. Stenen skifter tit farve i de rødlige farver. Jeg har prøvet at røre ved stenen. Aboginerne kalder stenen Uluru og de hvide mennesker kalder stenen Ayers Rock.






Jeg har gået rundt om nogle meget store sten som hedder Olgaerne ved siden af Ayers Rock. Der er 36 store stenhoveder. Jeg har gået rundt om nogle af de strøste af dem. Vi gik 8 milometer i mindste 35 graders varme op ad en masse klipper. Det var en lang tur.







På det hotel vi boede grillede vi og spiste aftensmad. Vi spiste kænguru, krokodille og emu.
Jeg kunne bedst lide krokodillen.


Det var sjovt at se Ayers Rock og Olgaerne synes jeg.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Ida.
Du er bare super god til at skrive om alle jeres oplevelser.
Jeg har har haft sidste dag på arbejdet i dag. Så skal jeg gå hjemme og hygge mig i ca. 8 uger, inden din lille fætter kommer til verden.
På søndag tager Ralf og jeg en tur til Rom, og kommer hjem på onsdag. Det glæder vi os rigtig meget til. Jeppe og Marie skal passes af mormor og morfar, og det glæder de sig også rigtig meget til.
Mange kærlige hilsner til jer alle 4
Moster

Holger og Karen sagde ...

Hej Ida
Det lyder rigtig spændende alt det I oplever.Jeg får rigtig lyst til at se alt det I ser.Mon I har været ude at se flotte fisk? Nu glæder jeg mig til at passe Marie og Jeppe i Frederiksund, mens Moster og Ralf er i Rom. Jeg savner jer, men glæder mig over at I har det dejligt.
Kærlig hilsen til alle Mormor

Anonym sagde ...

Hej Ida.
Jeg siger mange tak for din fortælling om ayers rock. Jeg skal nemlig skrive en stil om det(:

kh.