søndag den 23. november 2008

Phnom Penh

Jeg fløj i 9 1/2 time fra Sydney til Bangkok og fra Bangkok til Phnom Penh i Cambodia fløj vi i 1 time og 15 minutter.



Der går køer på gaden. De har mange flere knallerter end de har biler. Børnene sidder bag på knallerterne mens de ikke har hjelm på. De voksne sidder også bag på knallerterne. Der kan sidde tre på en knallert af gangen og nogen gange 4. De kører i højer og venstre side som det passer dem.
Der er mange der ikke har arme og ben efter krigen.

Vi har kørt i noget der hedder en tuktuk. En tuktuk er en knallert med en vogn bag på.










Vi har også set et palas og et tempel som hed Silver Pagoda.









Jeg har prøvet at være på et stort marke. Min mor købte mange silkketørklæder og jeg købte et et sølv armbånd. De solgte også stekte ederkopper .



På vores hotel var der en god svømmingpool og vi sov i himmelseng.




Pigerne er vilde med Christian. De vil kysse og kramme ham. Han syndes ikke det er sejt men han smiler alligevel.

1 kommentar:

Holger og Karen sagde ...

Kære Ida
Sikke en forandring i forhold til Australien.Det er rigtig spændende at se, at man også kan leve på den måde.Jeg kan godt se ,at Christian ikke synes ,at det er rigtig sejt at sidde hos den meget søde pige. Mon du smagte på de grillede edderkopper eller fik du noget andet spændende?
Vi glæder os til nye oplevelser.
Kærlig hilsen til jer alle
Mormor.