lørdag den 1. november 2008

Melbourne


Jeg har boet i midten inde i Byen Melbourne. Melbourner er Australiens 2 største by. Der kører også sporvogne midt inde i byen. Vi prøvede en sporvogn for turrister hvor den der kørte fortalte om Melbourne.

Jeg var også på et museum hvor det handlede om kropen og om det gamle Melbourne. Jeg var også på et stort market hvor jeg fik nogen nye sorte sko.

Melbourne er nogen steder delt op i små lande. Vi spiste i Little Italy og i China Town.

Selvom det er forår i Australien er det ved at blive jul. Juletræet af plastik var sat op foran rådhuset i Melbourne.



3 kommentarer:

Emil sagde ...

Hej ida

Er det allerede ved at være jul i Australien? Her er der stadig en og en halv måne. Men man kan købe juleting i butikkerne. Idag har Anne og Birgitte været på skotur med Annes klasse. Det var rigtigt sjov. Thomas og Emil har været til fodbold hele dagen. Først spillede de selv og bagefter så de FCN spille mod Esbjerg. Det er rigtigt efterår her nu bladene er helt gule og der er rigitg folt i skoven. Vi har flyttet om på værelserne så Anne næsten har fået sit eget værelse.
Hils Christian, din mor og far. Hilsen alle fra Farum

amalie sagde ...

Hej Ida!
Håber du har det godt- det har jeg. Jeg har haft besøg af min kusine Cecilie i weekwndwn, det var rigtig hyggeligt! Amalie var næsten ikke hjemme. Den ene dag var hun til Halloween-fest og dagen efter var hun til fødselsdag.
Jeg savner dig, hvornår kommer du hjem? Der er ingen andre jeg kan tale Mathilde-Ida-sprog med...Tak for den flotte koala der kom med posten den blev jeg rigtig glad for. Hils Christian og sig at jeg har øvet mig med mit sværd og skjold til han kommer hjem.
Knus fra Mathilde

Anonym sagde ...

Hej Ida.
Det ser ud som om I hygger jer rigtig meget - får lækker mad og dejlige is. Vi er nogle her der er temmelig misundelige :-) Det er vel svært at komme i julestemning når solen skinner, selvom der er pyntet op. Jeppe snakker rigtig meget om at han glæder sig til jul, for så er I hjemme igen og han har fået en lillebror.
I dag har Marie og Jeppe holdt en fridag. Vi har haft en rigtig dejlig dag i zoologiskhave. Vejret har været skønt - blå himmel og solskin. På vejen der ind besøgte vi Mormor.
Knus fra Jeppe, Marie, Ralf og Moster